۲۴ دی ۱۳۸۸، ۱۰:۰۱

معلم دستاوردهای فرهنگستان هنر را حفظ می‌کند

معلم دستاوردهای فرهنگستان هنر را حفظ می‌کند

دبیر فرهنگستان هنر ادامه برنامه‌های پیشین فرهنگستان هنر و حفظ و بسط آنها در دوره جدید را یکی از برنامه‌های اصلی علی معلم دامغانی دانست.

بهمن نامور مطلق سالها است که به عنوان دبیر فرهنگستان هنر فعالیت می‌کند پس ازاتفاقات اخیر و تغییر مدیریت فرهنگستان هنر، گرچه فرهنگستان هرگز درگیر مسائل سیاسی نشده بود اما این تصور وجود داشت که نامور مطلق هم در فرهنگستان ماندگار نشود.

نامور مطلق استعفای خود را 22 دی تقدیم علی معلم دامغانی رئیس جدید فرهنگستان کرد که معلم دامغانی بلافاصله نپذیرفت و  زیر استعفانامه نامور مطلق نوشت: ظرافت و ظرفیت شما را اجر می‌گذارم با امور اعتباری اینگونه معاملت اولی‌تر. لاکن گرانقدر آزموده‌ صاحب کفایتی چون شما را آسان از دست نمی‌گذارد.

وی درباره دلایل استعفای خود به خبرنگار مهر گفت: مدیران فرهنگستان هنر و در میان آنها من تمام تلاش خویش را به کار بردیم تا حد امکان این فرهنگستان و همکاران آن دچار آسیب نشوند. با توجه به حضور و استقرار ریاست تازه فرهنگستان جناب آقای علی معلم اینجانب تقاضای کناره‌گیری از مسئولیتهای خویش کردم تا ایشان بتوانند افراد مورد نظر خود را به طور آزادانه برای مدیریتهای فرهنگستان انتخاب کنند.

به همین دلیل در نامه‌ای از ایشان درخواست نمودم با تقاضای من موافقت کنند. ایشان در پاسخ طی نامه‌ای محبت‌آمیز با تقاضای یاد شده موافقت نکردند و خواسته‌اند تا من و دیگر مدیران فرهنگستان به فعالیتهای خویش ادامه دهند.

دبیر فرهنگستان هنر درباره برداشت خود از نظرات علی معلم دامغانی برای آن فرهنگستان افزود: برداشت همکاران از سخنان ریاست فرهنگستان ادامه برنامه‌های پیشین و گسترش و بسط آنها است. آقای معلم در نظر دارند ضمن حفظ و صیانت از دستاوردهای فرهنگستان و همچنین اشاعه‌ آنها با همفکری و همدلی بیشتر بر ابعاد آنها بیفزایند. به همین منظور علاوه بر تداوم همکاری با کسانی که تا کنون فعالیت داشته‌اند از دیگر هنرمندان و کارشناسان هنری دعوت به همکاری‌ می‌کنند.

نامور مطلق درباره سیاستهای آینده رئیس جدید فرهنگستان گفت:  وی ضمن احترام به فعالیتهای صورت گرفته در نظر دارد برنامه‌ها و طرحهای نوینی به ویژه در مباحث میان‌رشته‌ای را به صورت جدی پیگیری کند. همچنین امید فراوانی به همکاریهای بینانهادی برای طرحهای برزمین مانده شده دارند. در هر صورت وی در حال گفتگو و تحقیق بیشتر در مورد فعالیتهایی که می‌شود انجام داد هستند و نتایج آن در آینده بیشتر مشخص می‌شود.

کد خبر 1017061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha